Var är min snö?

Ganska snart exakt en månad till julafton, det är då ialla fall jag är van vid att de få ljusa timmarna om dagen ska vara drivor av snö, svetten ska rinna då man på pulsar fram på de oprioriterade och således oplogade vägarna på sveafältet med ett gäng sura ungar till & från dagis och skola. men inte det, kylan finns.. tendenser till vinter finns, lite som snuva innan influensan. men snön finns inte där, jag älskar hösten. men då träden är nakna och det bara är grått ute, regnet droppar mot taket och vissa har redan hängt små tomtar i fönstret, då är det inte läge för höst längre. Oviktigt problem kanske.. men det stör mig en hel del, vi bor i det kalla norrbotten, midvintersolens land. men än är inga snölyktor gjorda. Leo hittade sin stjärtlapp idag som han tog med till pappa med stor entusiasm, jag hoppas kung bore ser med vänlig blick iaf på små barn och förskonar oss från det här vädret.

Lilla tjejen är inte längre så liten, inte ens två månader men redan två kilo tyngre än vid födseln, en glad och förnöjsam tjej som förtrollar med sitt tandlösa leende och ögon som är mycket lika storebror Rivers legendariska blå blick med milslånga ögonfransar.

Just nu är jag väldigt tillfreds med livet, trots bristen på snö, julklappspengar och sömn. Lilla damen tycker att vaken är man bäst på kvällen. Sökandet efter ny lägenhet går framåt. Trivsamt.

"Är du mammas prins?"
"Ja, prins leo heter jag"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0