Spontant och spännande

det är väl så jag skulle vilja beskriva dotterns vakentider. Klockan är nu 04.14 om Johns laptop inte ljuger, vi har varit vakna i över en timma och hunnit med att... byta blöja, stirra tomt på NSD under ammning och tända doftljusen i köket. Allt under stösta möjliga tystnad, lilla tjejen har de senaste två dygnen mer eller mindre hållt oss båda vakna. För mig som är ledig är det inte en alltför stor katastrof, men för min man som går kurs på 100% är det rätt mycket tuffare, därför var valet att kliva upp ändå rätt enkelt. Så länge en av de vuxna är utvilade är allting hanterbart.

Hade det varit någon annan - vem som helst som hållt mig vaken under sådana okristliga tider hade utgången varit annorlunda. Nu beundrar jag istället min rundkindade lilla tjej med de enorma plirande ögonen med fjärilsvingar till ögonfransar, och ler saligt då hon försöker nyansera sitt påbörjande jollrande.
och oavsett tid på dygnet är hon välklädd, nu ligger hon och studerar mig iförd bamsebyxor + huvtröja i svart & mörkrosa, med en glittrig "Little Miracle" body under, och är bara så otroligt självklar i allt hon gör. Knappt har hon fattat att de knubbiga sakerna som ivdrigt flyger framför hennes näsa kallas händer & att det är hon själv som har makten att styra deras rörelser.. Men att mamma genast lyfter upp och myser vid minsta lilla pip är hon väl medveten om.
Med diverse avbrott så är klockan nu 04.30.. förhoppningsvis ska vi snart lägga oss igen. Idag väntas pepparkaksbak.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0