Med det skrivna ordet som gåva

Hur många gånger har jag inte hört "Du borde skriva en bok Martina, du har ordets gåva och du har innehåll"
och hur många böcker är inte påbörjade? Hur många goda tankar har inte fått skrift i ord men bara slutat i en hel hög streckade anteckningsblock och dolda inlägg lite överallt på internet?
Det blir nog aldrig någon bok. Och lika bra är det, en morgon som denna då jag borde ligga rätt i tid men är så otroligt stressad att lilla hjärtat klappar hårt mot bröstkorgen. Med ett sting av avund sitter jag med vetskapen av att min man fortfarande ligger i sängen, med en kudde som halvt döljer det där (det DÄR) ansiktet och lever gott i de sömndruckna drömmarnas värld.
Lämpligt nog gjorde alarmet ett avbrott i skrivandet som ett flin i mitt ansikte - stressen tar dig, nu kommer den, ahhaahhaaa

Men jag borde vara nöjd. Äldsta sonen är på skolan, prinsessan är bedårande uppklädd i rosa retroklänning och Leo behöver bara hoppa i overallen så är vi i ett vips på dagis. Men så är det ju då något däremellan, nämligen jag själv.. och jag måste kolla minst tre gånger att allt är med (plus en extra koll i trappen bara för att verkligen försäkra mig)

Nå, dagen har just börjat. och om allt går väl och gud är god så kommer jag hursom inom fyra timmar att sova sött.

take care /Martina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0