Svältdiet på snickers.


Som alltid hemma hos Julie, den trogna duktiga kvinnan far runt i köket som en stormvind och jag är carola vid hennes laptop, Hon plockar fram rester som vi ska få äta och vädjr att jag ska byta sonens ljuvligt doftande blöja innan det blir kräk till efterrätt.

(En blöja renare och sonen vid matbordet)
Lillen sitter och sjunger ja må han leva, lycklig varo den som fyllde år idag. Jag hade inte bangat presenter, tårta & uppvaktning. Vilket ger mig den plågsamma påminnelsen om att jag fortfarande inte har köpt min man någon present (ni vet, han den berömde med de många namnen) jävla skit, jävla jävla skit. Mina försök hittils har varit helt värdelösa. Mitt ego tar alltid över & Julie är ingen vidare stöd.
Första gången skulle hade vi gett oss fan på att det här minsann skulle gå i land, det slutade med att Julie föreslog att se på skorean, glada och vimmelkantiga av alla skor på reapriser slutade det med att inköpet av present var lika med icke existerande.

Nästa gången är det nästan än mer pinsamt för då var jag & äldsta sonen i luleå (The big city!) och det slutade med... ett poar skor till mig & spel till sonen. Alltså lika mycket inköp då som första gången, och nu fyller han då snart år så paniken är nästan påtaglig.

Nu har jag en förkrossad liten kille i min famn, Julie förstörde hans drömmar om att få diska. Livet är hårt för de hårda.

Gällande rubriken så skapades den av min faster idag under en diskution av män kontra kvinnors lätthet att gå ned i vikt, hon frustade lätt irriterat över min morbrors fantastiska viktnedgång och sa buttert "En annan får ju gå på svältdiet med snickers"
Älskar logiken.

Jag överväger starkt att göra ett forum länkat till min blogg, frågor & svar.
men det krävs lite för mycket engagemang och som Julie sa för  ett tag sedan
"Tyvärr så går ju min lathet över min moral"
Vi gjorde en high five i samförstånd och ordade inte mer om det ärliga, men tysta samförståndet.

Nu börjar det bli dags att dra sig hemåt med trött liten kille, dock så tror jag inte att det är tobbe som är ansvarig för de anonyma kommentarerna, han har fullt upp med att söka märkliga ingredienser i sitt skafferi. Så den teorin föll tyvärr direkt.

Peace folks.


Kommentarer
Postat av: Gummibollen

Hehehe Vilken dag du haft och snyggt svar på Spjuverns kommentar ^^ Synd att jag fick så fullt upp mitt i allt. Kram

2009-03-23 @ 19:46:18
Postat av: jocke i klassen

du e ju lite tok rolig, trevlig blogg!!

2009-03-23 @ 20:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0