Begreppet heder har tappat sin glans.

http://www.youtube.com/watch?v=MMUUysmfYUw

Det finns en skillnad mellan svenska och utländska män som stöter på en kvinna, speciellt på krogen.
Förklarar man att man är i ett förhållande är svaret överlag såhär

Svenska killar: "Jaha, men din kille är ju inte här?"
Utländska killar "Jag ber om ursäkt, din man är lyckligt lottad"

Svenskar har inget grepp om heder öht. Män i allmänet och kvinnor i synnerhet. Sedan John nu då är både upptagen och ska bli pappa så har han fått mer ragg än någonsin. Jag mår inte alls dåligt över det, jag förstår att brudar gråter över det faktum att den som vaknar upp brevid honom varje morgon är jag själv. Det är inte alls vad det handlar om, utan själva principen. Är en kille upptagen och man vet det, så håller man sig borta. Ska en kille bli pappa, så gratulerar man på sin höjd och lyckönskar honom och den blivande modern.

Men brudar älskar intriger, brudar lever i ett glamouravsnitt sedan tidigt 90tal. Tråkigt, men sant.
Vilken jävla tur att man är hetro ändå, fattar inte hur jag skulle klara mig annars

Kommentarer
Postat av: Nina G

Gayvärlden är ÄNNU värre. :( Tur att man är gift, om det nu hjälper. ;)

2009-08-15 @ 18:15:56
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg,se
Postat av: Ellinor

Men ja! När tjejer stöter på Henrik fast de vet att vi är tillsammans blir jag så himla besviken. Måste de försöka få precis allas uppmärksamhet eller vad? ><

2009-08-16 @ 00:26:52
URL: http://yourssincerely.deviantart.com
Postat av: Anonym

Jag förstår inte hela grejen med den sk "jakten" att fläka ut sig och trycka upp bröst, röv och underliv i ansiktet på män är ju för det första inte särskilt vackert.. För det andra så kan jag verkligen bara inte acceptera att människor är skapta på ett sådant sätt att man inte kan glädjas åt andras kärlekslycka, och visa respekten. för de upptagna och kanske framförallt sig själva, det blir bara pinsamt och motbjudande.

2009-08-23 @ 15:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0