Valborg


Pinsamt nog inser jag att jag inte har en jävla aning om varför man kallar det valborg, eller varför det firas. Var det då man brände häxorna månne? hette den mest framstående häxan valborg? Det är verkligen fantastiskt pinsamt, och jag har en ännu jävligare känsla av att jag varit oerhört säker på varför man firar valborg en gång i tiden. Å andra sidan är mitt minne väldigt sporadiskt och har en allmänt rätt dålig attityd gentemot storhjärnan då de rätta tillfällena för att gå i bruk så att säga, väl kommer. Oh well, Valborg alltså och Boden likt resten av sverige jublar, Äntligen en dag då alla superför att alla super! Högtidssupandet är ju verkligen det bästa som finns!!

Ironiskt nog är det på sveafältet som lugnet ligger, Gravida kvinnor, barn i åldrarna 2-7 år samt ett stycke starka män börjas redan nu gadda ihop sig som flugor kring den berömda för att fira valborg i nykterhetens tecken. Vi äldre resonerar att kidsen faktiskt förtjänar en nykter valborg, och vårt samvete skulle  inte kunna tillåta oss anyway.
Mina egna prinsar kutar runt på gården och sparkar boll, Lillen försöker åka på pappas skateboard och storkillen är precis som en sexåring ska. Dvs överallt & ingenstans men framförallt inte där han förväntas vara.
Han har nyss återkommit från Loves stuga där han varit och byggt med bröderna grus. Testostorennivån börjar bli så hög vid det här laget att det inom mycket kort kommer utveckla sig en penis på mig själv om inte detta åtgärdas mycket fort.

Därför var det med stor glädje som jag delade en kopp kaffe & enbart östrogenämnen med Julie idag på Hanssons, solen & cigarettröken fick mig dock fort att må riktigt, riktigt kasst. Så på vägen hem hoppades jag att de hurtiga aspiranterna skulle notera min vingliga stil, stanna mig och jag skulle erbjudas skjuts hem i alla fall.

Så blev det inte, men efter en pizza och en colaburk så är jag vid liv igen.

Glad valborg va!

14.20

Det tog inte många minuter så fick jag klarhet
Valborg heter Valborg för att Valborg har namnsdag.
Man brände inte häxorna  utan man skulle skrämma dom med eldarna. Jag tycker det känns lite sådär satanistvarning över det hela.

Kommentarer
Postat av: Mylf

Kära böna, er dekadens och fylleslag är helt okej så länge jag & de än oförstörda slipper delta. Ha så kul!

2009-04-30 @ 18:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0