Pasteller

Vårens nya trend är pasteller, i vanliga fall så brukar jag inte uppskatta pastellfärger men efter en tradig, seg och mörk vinter så finner jag mig glatt studsandes runt på stan i pasteller och blingbling armband, Min man var lätt skeptisk då jag nitade honom med en stor pärla från armbandet i pannan i morse "vad fan är det här? typ någon indiangrej?"

Nåväl, morgonen var inte den bästa öht, barnen var griniga och efter att de avlöst varandra med förkylningar den här veckan så var lugnet & tystnaden så påfrestande när de var borta att jag inte kunde stanna inomhus. Jag stal mannens bankomat kort och lunchade med min afntastiska morbror och några andra gullnosar. Solen stekte redan innan klockan var 12. Därefter har jag hunnit med min älskade boll ( som fortfarande inte kläckt ... gnnnhhh jag är så sjukt nyfiken nu! ) nd till stadshuset och läst kalle anka under tiden hon varit arg & höggravid, ytterligare en latte senare sitter jag nu hemma hos henne och konstaterar att jag snart måste förflytta mig vidare mot dagis för att hämta busserussen. Jävla massa springande idag och nu börjar tröttheten hinna ikapp.

De tre männen i mitt liv, sönerna & karln har turas om med att väcka mig under natten, har det inte varit ett lätt lyriskt tillstånd över en ny låt från stora mannen, så har det varit någon av sönerna som kommit över och sparkat mig i ryggen. Rusningstrafik hela natten således, och jag med avrbuten sömn är ingen vdare start på dagen. 
Äldsta sonen for till sin papi en dag tidigare, efter ett långt utlägg om hur jag ska vakta hans älskade marsvin och en blick som sa "Jääävlar mamma om du inte fixar det här!" så for han iväg för att återkomma söndag. 
Jag hoppas på en tidig kväll ikväll & är i total avsaknad av inspiration vad jag ska göra för mat idag.

Tips: Cous-cous är fantastiskt, men inte då man har småbarn hemma. Minns det. 

Fred på jorden och mammor, håll dina tonårsdöttrar under uppsikt. Man vet aldrig då vargen kommer och i vilken skepnad. ( Ibland vet man verkligen inte om man ska skratta eller gråta ) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0